بایگانی نوشته‌ها

۱۰ نکته مهم برای تقویت مهارت استماع یا شنیدن در زبان عربی

۱۰ نکته مهم برای تقویت مهارت استماع یا شنیدن در زبان عربی

وقتی بچه‌هایی را می‌بینیم که به تدریج حرف‌زدن یاد می‌گیرند یا پس از رفتن به مدرسه خواندن و نوشتن را می‌آموزند، به راحتی می‌پذیریم که حرف‌زدن و خواندن و نوشتن نیاز به یادگیری دارد، ولی من آدم‌های بسیار کمی را می‌شناسم که معتقد باشند شنیدن و گوش دادن هم نیازمند یادگیری و آموزش است!..
۱۲ توصیه مهم برای به خاطر سپردن واژگان و اصطلاحات عربی

۱۲ توصیه مهم برای به خاطر سپردن واژگان و اصطلاحات عربی

واژگان هم مثل ما انسان‌ها، موجوداتی کاملا اجتماعی هستند، در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کنند و معانی جدیدی از خود بروز می‌دهند. این واژگان و اصطلاحات عربی را از زندگی اجتماعیشان محروم نکنیم! در فرآیند آموزش عربی خود برنامه‌ای برای یادگیری واژگان در جایگاه اجتماعی آن‌ها یعنی در میان متون داشته باشید...
چگونه ترجمه عربی را به خوبی یاد بگیریم؟

چگونه ترجمه عربی را به خوبی یاد بگیریم؟

شاید پرطرفدارترین بخش زبان عربی بعد از مکالمه، ترجمه عربی باشد. آن چه من را به این نتیجه رسانده است مراجعه فراوان علاقمندان به ترجمه عربی و سؤالاتی است که همواره و خصوصا در ابتدای دوره‌های مقدماتی مکالمه عربی از سوی دوستان زبان‌آموزم مطرح می‌شود: ترجمه عربی را چه وقت شروع می‌کنیم؟ شما کلاس ترجمه عربی هم دارید؟ فکر می‌کنید تا پایان امسال به سطح قابل قبولی در ترجمه عربی می‌رسیم؟ و دیگر پرسش‌هایی از این دست. در این مقاله سعی دارم تا با بیان چند مقدمه مهم و ایجاد دیدگاه دقیق‌تری نسبت به موضوع ترجمه عربی، به شما در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی و انتخاب روش یادگیری ترجمه عربی کمک کنم. عناوین کلی این گفتار نکاتی درباره مهارت خواندن متون عربی، معیار تسلط بر ترجمه عربی، جایگاه ترجمه عربی، و چگونگی شروع به یادگیری ترجمه عربی است.
۱۲+۱ توصیه برای تازه واردها!

۱۲+۱ توصیه برای تازه واردها!

اگر از علاقمندان زبان عربی و آموزش عربی هستید یا تصمیم دارید شروع به یادگیری مکالمه عربی کنید و یا به تازگی در دوره‌‌های آموزش عربی آکادمی نتحدث ثبت نام کرده‌‌اید، قبل از هر کاری لطفا این مقاله را بخوانید!