بایگانی نوشته‌ها

مؤثرترین تکنیک‌های نوشتن به زبان عربی (۲)

مؤثرترین تکنیک‌های نوشتن به زبان عربی (۲)

در این گفتار در ادامه یازده توصیه‌ای که در مقاله اول داشتیم، به عوامل دیگری می‌پردازیم که باعث تقویت و توسعه مهارت مهم نوشتن به زبان عربی می‌شود. مهم‌ترین عناوین قسمت دوم مقاله مؤثرترین تکنیک‌های نوشتن به زبان عربی به این شرح است: اهمیت املای عربی در نوشتن به زبان عربی، ارتباط با منابع جدید و معتبر به زبان عربی و شناخت شباهت‌ها و تفاوت‌های آن‌ها و نقش آن در ارتقای سطح مهارت نوشتن به زبان عربی، تنوع در انتخاب موضوعات و عناوین مقالات نوشته شده به زبان عربی، تقلید در نوشتن برای آشنایی با اسالیب نوشتاری، علامت‌گذاری در نوشته‌های عربی، اهمیت بازخوانی و تصحیح و ویراستاری متون عربی نوشته شده، و پرهیز از لهجه‌های عامیانه عربی در نوشته‌های جدی و رسمی به زبان عربی.
مؤثرترین تکنیک‌های نوشتن به زبان عربی (۱)

مؤثرترین تکنیک‌های نوشتن به زبان عربی (۱)

بخش مهمی از ارتباطات ما امروزه از طریق نوشتن انجام می‌شود. همه ما در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی فعال هستیم و هر روز چیزهایی را برای دوستانمان می‌نویسیم. در این گفتار سعی دارم عواملی را که به تقویت و توسعه مهارت کتابت یا نوشتن به زبان عربی کمک می‌کند یادآوری کنم و توصیه‌هایی عملی درباره موضوع مهارت افزایی در نوشتن متون عربی ارائه کنم.
۱۱ اصل برای تقویت مهارت خواندن کتاب و مقاله عربی

۱۱ اصل برای تقویت مهارت خواندن کتاب و مقاله عربی

سال‌ها پیش برای اولین بار از سری کتاب‌های هری پاتر کتاب سوم یعنی زندانی آزکابان را به فارسی خواندم. همیشه دوست داشتم که از جلد اول یعنی «هری پاتر و سنگ جادو» شروع به خواندن کنم. وقتی یک نسخه از ترجمه عربی این کتاب (به عربی؛ هاري بوتر وحجر الفیلسوف) به دستم رسید این علاقه پیشین با عشق به زبان عربی یک ترکیب جادویی ساخت که در دم من را به یک کتابخوان حرفه ای مجموعه هری پاتر تبدیل کرد...