بایگانی نوشته‌ها

چطور سر صحبت را با دیگران باز کنیم؟

چطور سر صحبت را با دیگران باز کنیم؟

شما معمولا چه طور سر صحبت را باز می‌کنید؟ گاهی باز کردن سر صحبت اصلا نیاز به هیچ نوع فکر کردنی ندارد و خودبخود رخ می‌دهد ولی بعضی وقت‌ها واقعا تبدیل به یک مشکل اساسی می‌شود. هرکسی یک روشی برای شروع به صحبت دارد و بر اساس تجربه جملاتی را به کار می‌گیرد. موضوعات کلیشه‌ای مثل وضع آب و هوا و ترافیک هم می‌تواند کمک کند ولی خوب شاید بهتر باشد قدری خلاقانه‌تر عمل کنیم و موضوعات جالب‌تری پیدا کنیم! گاهی هم یک اتفاق بهترین بهانه برای شروع صحبت است که البته شاید در بزنگاه‌ها رخ ندهد.
آیا زبان عربی زبان سختی است؟

آیا زبان عربی زبان سختی است؟

در پاسخ به این سؤال که آیا عربی زبان سختی است جواب‌های متفاوتی می‌شنویم. به نظر می‌رسد بسیاری با در نظر گرفتن تنها بخشی از زبان عربی مانند قواعد عربی یا مکالمه عربی و یا حتی لهجات عربی در صدد پاسخگویی به این پرسش برآمده‌اند. در هر حال اگرچه در استانداردهای جهانی، زبان عربی در زمره زبان‌های دشوار به حساب می‌آید ولی این دشواری هیچگاه مانع کسب موفقیت در یادگیری زبان عربی نبوده است.
تقویت زبان عربی از راه چت!

تقویت زبان عربی از راه چت!

اگر از علاقمندان زبان عربی هستید و در کنار شرکت در کلاس عربی روش‌های دیگر آموزش عربی را هم دنبال می‌کنید، یا دوست دارید مهارت‌های زبانی خود را گسترش دهید حتما یکی از بهترین گزینه‌ها گفتگو با گویشواران اصلی یا native است. در این مقاله سعی دارم نکاتی را در زمینه نحوه پیدا کردن و گفتگوی آنلاین با این افراد بیان کنم.
راهکارهایی مهم برای یادگیری صرف و نحو و قواعد عربی

راهکارهایی مهم برای یادگیری صرف و نحو و قواعد عربی

یکی از مباحث زبان عربی که نظرات کاملا متفاوتی از نفرت گرفته تا عشق درباره آن ابراز می‌شود صرف و نحو و قواعد عربی است. این نوع دیدگاه‌های رادیکال به قواعد عربی شاید نتیجه چگونگی آموزش صرف و نحو و قواعد در مدارس و مراکز آموزشی باشد، در هر حال از هر یک از این دو گروه که باشید اصول و تکنیک‌های طرح شده در این مقاله می‌تواند در آموزش قواعد عربی به شما کمک کند.