بایگانی نوشته‌ها

چیستی مفهوم آموزش مکالمه عربی!

چیستی مفهوم آموزش مکالمه عربی!

عبارت آموزش مکالمه عربی جمله‌ای است که مفاهیم مختلف و گاهی متضاد از آن فهمیده می‌شود. در واقع درک و دریافت مفهوم مکالمه زبان عربی تأثیری قابل توجه بر انتخاب روش آموزشی و میزان و سرعت پیشرفت مهارت‌های دیگری مثل؛ خواندن، شنیدن و نوشتن دارد. سوال مهم این است: آیا آموزش زبان عربی همان آموزش مکالمه زبان عربی است؟
بهترین راه استفاده از کتاب‌های صوتی برای یادگیری زبان عربی

بهترین راه استفاده از کتاب‌های صوتی برای یادگیری زبان عربی

امروزه کتاب‌های صوتی عربی به مقدار زیادی در دسترس ما قرار دارند. سایت‌ها و اپلیکیشن‌های بسیاری در این زمینه فعال هستند که می‌توانید کتاب‌های گویای عربی را حتی به صورت مجانی در آن‌ها پیدا کنید. در این مقاله به چگونگی استفاده بهتر از کتاب‌های صوتی به منظور یادگیری و تقویت زبان عربی می‌پردازیم. همچنین اشاره‌ای خواهیم داشت به مراحل شنیدن و فهم یک کتاب صوتی عربی و تاکتیک‌هایی که موجب بهره‌برداری هرچه بیشتر از یک کتاب گویا به زبان عربی می‌شود.
راز و رمز یادگیری زبان عربی با کمک اخبار عربی

راز و رمز یادگیری زبان عربی با کمک اخبار عربی

در میان دوره‌های آموزش زبان عربی، کلاس‌های زبان رسانه و اخبار عربی که گاهی به آن لغة الإعلام هم گفته می‌شود از کلاس‌های مورد علاقه خود من است. با دقت در نکاتی که در این مقاله یادآور خواهم شد می‌توانید به خوبی واژگان و اصطلاحات رسانه‌ای عربی را یاد بگیرید و به کار ببرید. تنظیم نحوه تعاملتان با منابع خبری عربی زبان باعث خواهد شد تا بتوانید بهترین بهره را از آن‌ها به دست آورید.
ترفندهای سخنرانی جذاب به زبان عربی

ترفندهای سخنرانی جذاب به زبان عربی

سخنرانی یا لکچر lecture امروزه از مهارت‌های مهم در هر زبانی به شمار می‌آید. در این مقاله نکات و تکنیک‌هایی را بررسی می‌کنیم که در ارائه موفق و جذاب یک سخنرانی به زبان عربی نقش مؤثری دارند. تمرکز این گفتار بر جنبه‌های زبانی ایجاد جذابیت در سخنرانی و خطابه عربی است و در آن به نقش عواملی همچون مخاطب‌شناسی، فصاحت و ایجاز در سخنرانی، ارتباط مستمر با زبان عربی، عبارت‌های کلیدی عربی، کلمات مترادف و متضاد و اصطلاحات عربی و لحن عربی اشاره خواهیم داشت.